5 redenen waarom je best adverteert op Belgische websites

Photo by Filip Cop on Unsplash

Als Covid-19 ons iets geleerd heeft, is het wel dat het cruciaal is om de lokale economie te steunen. Dat geldt voor buurtwinkels, Belgische retailers en de lokale horeca, maar even goed voor de Belgische publishers. Wij – hofleverancier van Belgische ad impressions – sommen op wat je daarmee wint.

1. Profiteer van een kwalitatieve context

Belgische surfers bereiken met een reclameboodschap is kinderspel. De kunst zit ‘m vooral in het bereiken van de juiste websitegebruiker op de juiste plaats en in de juiste context. Daar bieden lokale websites een niet te versmaden voordeel: door hun eigenheid bieden ze een kwalitatieve context.

2. Profiteer van de lokale verankering van jouw merk

Die kwalitatieve context heeft nog een bijkomend voordeel: vermits hij lokaal is, zorgt hij ook voor een lokale verankering van jouw merk. En dat in tijden waar ‘lokaal’ een absolute troef is (of hadden we dat al gezegd?).

3. Profiteer van samenwerking

Er zijn heel wat lokale websites en voor een merk of mediabureau is het niet steeds evident door het bos de bomen te zien. Daarom hebben IPM Advertising, Pebble Media en ProduPress drie jaar geleden de krachten gebundeld in DaviD, een Belgische marktplaats waar je via meer dan 70 segmenten op zoek kan gaan naar jouw doelgroep. DaviD beheert een ruime digitale inventory, inclusief video, en is zo hofleverancier van lokale ad impressions.

4. Profiteer van de kracht van data

DaviD biedt niet zomaar advertentieruimte op lokale websites aan. Het helpt merken om hun doelgroep te bereiken door segmenten van surfers aan te reiken. Die worden gemaakt op basis van hun surfgedrag (en dus hun interesses). Via een centraal datamanagementplatform (DMP) hebben ze de beste segmenten opgebouwd en kunnen ze segmenten op maat creëren. Via jouw DSP of de DSP van DaviD kan je autonoom jouw campagne activeren en aansturen.

5. Profiteer van garanties

Wist je dat een Gebrevetteerd Hofleverancier van België de plicht heeft om continu de kwaliteit van zijn producten of diensten te handhaven of verbeteren? Voor alle duidelijkheid, Gebrevetteerd Hofleverancier zijn we (nog) niet, maar ook DaviD ziet het als zijn plicht om continu de datasegmenten te evalueren en bij te schaven waar nodig. Daar kan je profijt uit halen.

Contacteer het DaviD sales team en laat uw campagne schitteren op onze lokale websites.

Jan Klerkx
jan@pebblemedia.be
0493 639 777

Christelle Erarts
cerarts@produpress.be
02 333 47 45

Delphine Beckers
delphine.beckers@ipmadvertising.be
0496 472 977


Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Recent blogposts

Scroll to Top